Aktualności Warsztatu Terapii Zajęciowej

Wycieczka nad morze

W dniach 18-22.06.2018r. wybraliśmy się  na tygodniową wycieczkę do Gdańska nad morze na wyspę Sobieszewską. O 6:30 przed budynkiem naszego warsztatu miała miejsce zbiórka i ostatnie przygotowanie do odjazdu. Po zajęciu miejsc w autokarze przywitała nas pani Pilot, która na czas wycieczki będzie nas oprowadzała.I wyruszyliśmy w trasę, po drodze mijaliśmy miejscowości których poznawaliśmy historię. W godzinach popołudniowych dotarliśmy do miejsca zakwaterowania do ośrodka  wypoczynkowego „Fala”w Sobieszewie. Rozlokowani pokojach pozostawiliśmy swoje bagaże, i wyruszyliśmy na pierwszy w tym dniu spacer po okolicy w stronę morza. Po powrocie z plaży udaliśmy się na obiadokolacje, a po niej na odpoczynek.

Drugi dzień 19.06.2018.r zaraz po śniadaniu pojechaliśmy autokarem do miejscowości Sztutowo w celu zwiedzenia obozu „Stutthof” który służył do przetrzymywania więźniów wojennych, którzy wczasie wojny wykonywali przymusowe prace, jedli i spali w ciężkich warunkach, aby przeżyć z myślą, że któregoś dnia otrzymają wolność. Następnie pojechaliśmy do Stegny, aby zwiedzić muzeum „Bursztynową Komnatę ”tam obejrzeliśmy krótki film o poławianiu bursztynów, w dalszej części odpowiadaliśmy na pytania zadawane przez przewodnika muzeum, za poprawną odpowiedź nagrodą był bursztyn. Zanim wróciliśmy do miejsca zakwaterowania był czas na zakup pamiątek, lodów,gofrów. Po obiadokolacji udaliśmy się na spacer po plaży

Trzeci dzień 20.06 2018r. autokarem pojechaliśmy do Gdańska,gdzie zwiedzieliśmy Stare Miasto. Słuchaliśmy opowieści o  starodawnym żurawiu, który był przeznaczony do rozładunku towarów z łodzi, najbardziej zaskakujący był fakt, że żuraw napędzany był ludzką siła mięśni .Następnie popłynęliśmy w rejs, aby zwiedzić zabytkowe budowle oraz Stocznie Gdańską, gdzie odbywa się produkcja, remontowanie Polskich statków pływających po morzach. W trzeciej części naszego zwiedzania udaliśmy się na Westerplatte, na zwiedzanie wojennych zabytków i wysłuchaniu historii z lat 1939-1945. Po zakupie pamiątek wróciliśmy do ośrodka na obiadokolacje, a po niej udaliśmy się na spacer po plaży i kąpiel w morzu.

Dzień czwarty 21.06.2018r. zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na plażę, gdyż zapowiadał się piękny i słoneczny dzień, każdy z nas znalazł dla siebie ulubione zajęcie, od kąpieli w morskiej wodzie, zbieraniu muszli, poławiania bursztynów, formowaniu różnych budowli z morskiego piasku do opalania. Po obiadokolacji na zaproszenie naszej pani przewodnik odwiedził nas poławiacz bursztynów, który opowiadał nam swoje przeżyte dotychczasowe historie na temat swoich połowów, a także udzielił nam odpowiedzi na nasze pytania. Każdy z nas mógł zakupić dla siebie drobne pamiątki.Dzień zakończyliśmy dyskoteką, pakowaniem walizek do wyjazdu.

Dzień piąty 22.06 2018.r zakończenie naszej wycieczki, zaraz po śniadaniu udaliśmy się poraz ostatni na plażę, aby jeszcze przez chwilę popatrzeć na widok nadmorskich fal, które uderzały o brzeg plaży. Następnie udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Malborka, aby zwiedzić zamek Krzyżacki w którym odbyła się największa z bitw w Polsce. Następnie zrobiliśmy postój w restauracji McDonald’s na obiad. Wycieczka bardzo nam się podobała, dziękujemy za zorganizowanie i opiekę podczas wycieczki i szczęśliwy powrót.