Aktualności Świetlicy Socjoterapeutycznej

"Magiczne ogrody"

Z okazji Dnia Dziecka Świetlica Socjoterapeutyczna Caritas Diecezji Siedleckiej w Parczewie 20 maja  2016r. zorganizowała wycieczkę dla najmłodszych pociech do bajkowej krainy MAGICZNYCH OGRODÓW – parku tematycznego w Trzciankach k/Janowca.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy o godz.7.45 w piękny, słoneczny poranek. Podróż na miejsce upłynęła szybko i przyjemnie. Około godziny 10.00 dotarliśmy do celu.

Po przekroczeniu Bramy Magicznych Ogrodów trafiliśmy na dziedziniec DOMU CZARODZIEJA. Tam zostaliśmy przywitani przez włochatego Mordolka, któremu przyjemność sprawiało zabieranie maluchom czapek. Dzieci wymęczyły stworka, każde z nich zrobiło sobie z włochaczem pamiątkowe zdjęcie.

Po parku oprowadzała nas Krasnoluda o fioletowych włosach. Pierwszy przystanek to drzewo, z którego wyłonił się mieszkający w nim skrzat. Snuł on opowieść o parku i niespodziankach jakie nas czekają w bajkowych ogrodach.

Kolejną atrakcją było MARCHEWKOWE POLE – na którym rosły gigantyczne Marchewki. Dzieci chętnie zatrzymały się by zrobić zdjęcia z większymi niż ludzie warzywami.

Następna kraina MAGICZNYCH OGRODÓW to skały, o których dowiadujemy się od naszej przewodniczki, że to zaklęty smok. Imponujące jest to jak na przestrzeni wieków szkielet bestii zmienił się w ogromną ilość kamieni.

Na swojej drodze spotkaliśmy również MORDOLE – stworki, które zamieszkują opuszczoną kopalnię kamieni. Bardzo lubią straszyć dzieci.

Po drewnianej ścieżeczce dotarliśmy do SMOCZEGO GNIAZDA – placu zabaw, na szczycie parku, gdzie dzieci mogły rozładować pokłady energii.

Kolejną krainą, którą zwiedziliśmybyło ROBANKOWE WZGÓRZE – zielone pokryte miękką trawą, na którym baraszkują Robanki – stworki, które z zadowolenia przewracają oczami.

Następnie dotarliśmy do KRASNOLUDZKIEGO GRODU zamieszkałego przed wiekami przez jeźdźców smoków. Dzieci chętnie wchodziły na znajdujące się tam drewniany ratusz, studnie, które miały ukryte wyjścia oraz sieci pozostawione przez pająki. Tu fioletowowłosa Krasnoluda pożegnała nas, pozostawiając dla dzieci balony z logiem MAGICZNYCH OGRODÓW.

Kolejną atrakcją były huśtawki w kształcie łodzi, które w ruch wprawiały pociągnięte liny. Zaś następną karuzela, którą napędzały siły ludzkich rąk.

Pełni energii podążyliśmy na zjeżdżalnie, z których zjeżdżaliśmy w specjalnych kombinezonach.

Naszą uwagę przykuły również proce, które po naciągnięciu wystrzelały piłki tenisowe i trafiały w ogromne tarcze.

Przypadkiem trafiliśmy na kolejną atrakcję – POCIĄG. Przejażdżka nim, została zaplanowana w sposób niezwykle przemyślany. Na czele siedział zawiadowca, zaś za nim nasi podopieczni,  podróż odbywała się poprzez dolinę. Droga kolejki wiła się pośród gór, tunelu i sporej grupy żyjątek mówiących do podróżnych.

Z niecierpliwością czekaliśmy nawejście do straszliwego  MROCZYSKA – miejsca, gdzie Czarnoksiężnik Arag został uwięziony w ciele przerażającej bestii, przykutej do skał we własnej grocie.  MROCZYSKO to również bagna pełne groźnych roślin i stworzeń, które wzbudzają w najmłodszych strach! ;)

Mając jeszcze chwilę czasu przed obiadem udaliśmy się na TRAMPOLINY, gdzie dzieci z uśmiechem na twarzy skakały, robiąc różnorakie akrobacje. Zabawie towarzyszyły wesołe okrzyki.

Po wyczerpującej wędrówce, zabawach i atrakcjach udaliśmy się na zasłużony obiad. Dostaliśmy wielką porcję frytek, nugetsów oraz surówek, które wszystkim bardzo smakowały. Po krótkim odpoczynku, uzupełnieniu spalonych kalorii ruszyliśmy do zwiedzania dalszej krainy MAGICZNYCH OGRODÓW jaką są GARNKOWE ŁĄKI – składające się z dmuchanych konstrukcji, z których dzieci bardzo chętnie korzystały.

Na koniec naszej podróży po bajkowych ogrodach trafiliśmy do sklepu, gdzie dzieci zakupiły upominki przypominające MAGICZNE OGRODY.

Żwawym krokiem udaliśmy się do busa, by udać się do Kazimierza Dolnego. Na miejscu zakupiliśmy „koguty” – miejscowe przysmaki i podążyliśmy na statek, który zabrał nas w godzinny rejs po Wiśle.

Zmęczeni, ale uśmiechnięci i w dobrych humorach powróciliśmy do Parczewa.

Wycieczka zrealizowana została dzięki środkom finansowym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Parczewie oraz Parafii św. Jana Chrzciciela w Parczewie. W imieniu dzieci serdecznie dziękujemy!!!!!!!!!!!!!!!!!