Aktualności Warsztatu Terapii Zajęciowej

Nasze Mazury...

Sztynort, niewielka miejscowość położona w województwie warmińsko – mazurskim nad jeziorem Sztynorckim.

Sztynort to miejsce początkowe naszego kilkudniowego rejsu po jeziorach mazurskich. Jezioro Sztynorckie, Kisajno, Niegocin, Dargin i Mamry to jeziora, które opłynęliśmy na dobrze już nam znanych jachtach Maxusach 33. Tradycyjnie pierwszy dzień to zaokrętowanie na jachtach, podział obowiązków i wspólny posiłek – kiełbaski z ogniska.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od szkolenia dotyczącego zasad bezpieczeństwa na jachcie i pomostach oraz nauki prawidłowego zakładania kapoka (kamizelki ratunkowej). Po skończonym szkoleniu opuściliśmy Port Sztynort na Jeziorze Sztynorckim
i wyruszyliśmy w kierunku Wilkas. Przed nami Jezioro Kisajno. Wczesnym popołudniem, po pokonaniu Kanału Piękna Góra
i Kanału Niegocińskiego dotarliśmy do portu w Wilkasach położonego przy Jeziorze Niegocin. W Wilkasach
- zgodnie z tradycją - udaliśmy się do Parku Wodnego.

Wtorek… wstajemy…. wspólne śniadanie…. i odpływamy… kierunek Giżycko. To urokliwe miasteczko, tak jak Wilkasy, leży przy Jeziorze Niegocin. Ekomarina w Giżycku to  duży port z wieżą widokową, miejscem na ognisko, restauracjami i miejscem gdzie można kupić pamiątki. W tym porcie spędziliśmy noc, a dnia następnego - w środę - wyruszyliśmy do Węgorzewa. Port Keja w Węgorzewie położony jest przy Jeziorze Mamry, jednak do samego portu można dostać się tylko po uprzednim przepłynięciu Kanału Węgorzewskiego o długości 920 metrów. Węgorzewski port to dla nas nowe miejsce. Byliśmy tu po raz pierwszy… Wieczór w Węgorzewie spędziliśmy na karaoke w portowej tawernie…

Czwartek… kolejny poranek… wspólny posiłek i powrót do Sztynortu. Na miejsce dotarliśmy  późnym południem.

Jeszcze tylko jedna noc… piątkowy poranek…. śniadanie i powrót do domu…

***

Nasze Mazury...

2018-05-25

Zdjęcia: Warsztat Terapii Zajęciowej w Siedlcach.