Aktualności Warsztatu Terapii Zajęciowej

WTZ Siedlce w Trójmieście

29 sierpnia, wczesnym rankiem nasza placówka wyruszyła na północ Polski. Celem naszej wizyty w tym rejonie kraju było Trójmiasto, czyli Gdańsk, Gdynia i Sopot.

Pierwszego dnia naszej wycieczki zawitaliśmy do Gdańska, w którym spacerowaliśmy uliczkami Głównego Miasta od Bramy Złotej przez ulicę Długą, Długi Targ (Ratusz, Dwór Artusa) do Bramy Zielonej. Przeszliśmy Długim Pobrzeżem do Żurawia oraz ulicą Mariacką do Bazyliki Mariackiej. Zobaczyliśmy także Stare Miasto z Ratuszem Miejskim, Wielkim Młynem i Kościołem św. Katarzyny. Na terenie Starego Miasta żył i pracował Jan Heweliusz – gdański astronom i matematyk.

Po spacerze uroczymi uliczkami Gdańska udaliśmy się na Wyspę Sobieszewską, która jest dzielnicą Gdańska położoną na wyspie u ujścia Wisły. Tam w Ośrodku Wypoczynkowym BURSZTYN, w którym przez trzy dni byliśmy zakwaterowani czekał na nas posiłek.

Drugiego dnia po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy ponownie do Gdańska, a dokładnie do kolejnej jego dzielnicy - Oliwy.
W Archikatedrze Oliwskiej wysłuchaliśmy koncertu na trzech instrumentach: organach wielkich, organach w transepcie oraz pozytywie – niewielkim instrumencie w łuku nawy bocznej. Po koncercie udaliśmy się na spacer do pobliskiego parku, który niegdyś pełnił rolę ogrodów miejskich. W Parku Oliwskim do dzisiaj zachowały się XVIII wieczne groty szeptów. Są to ustawione naprzeciw siebie muszle akustyczne, dzięki którym osoby stojące plecami do siebie, ale każda w innej grocie (muszli); mogą rozmawiać ze sobą szeptem. Po spacerze wróciliśmy do autobusy, który zawiózł nas do kolejnego miasta na trasie naszej wycieczki; Gdyni. W Gdyni początkowo udaliśmy się na pokład statku, którym opłynęliśmy cały port, a następnie na pokład statku – muzeum „Dar Pomorza” zwanego również „Białą Fregatą”.

Sopot, to kolejne miasto do którego zawitaliśmy tego dnia.  W Sopocie udaliśmy się bezpośrednio na najbardziej reprezentacyjną ulicę tegoż miasta – ulicę Bohaterów Monte Cassino tzw. Monciak. Spacerując „Monciakiem” dotarliśmy do najpopularniejszego miejsca w Sopocie; mola, które pełni funkcję rekreacyjno – imprezową i jednocześnie jest wizytówką miasta. Sopockie molo składa się z dwóch części: drewnianej i lądowej. Część lądowa tzw. Skwer Kuracyjny to plac
o powierzchni 20 tysięcy mkw. Na placu tym można zobaczyć zabytkową fontannę, latarnię morską z punktem widokowym czy muszlę koncertową. Druga część Sopockiego molo to część drewniana pełniąca funkcję spacerową. Molo ma długość 511.5 m
z czego 458 m wchodzi w głąb Zatoki Gdańskiej. Po za głównym pomostem molo posiada pokłady dolne oraz pokład boczny, które umożliwiają przybijanie statków pasażerskich. Sopot był ostatnim punktem zwiedzania w tym dniu. Ponownie wróciliśmy do autobusu, którym udaliśmy się naszego hotelu. Po zjedzonym posiłku wybraliśmy się wszyscy na Gdańską plażę.

Trzeciego, ostatniego dzień naszej podróży po województwie pomorskim gościliśmy z wizytą w Muzeum Zamkowym
w Malborku. Zamek położony jest na prawym brzegu Nogatu. Ten gotycki zamek wzniesiony został przez Krzyżaków w latach 1274-1457, a w latach 1309-1457 był siedzibą mistrzów Zakonu Krzyżackiego i stolicą Państwa Krzyżackiego. Zwiedzaniem przepięknego Zamku w Malborku zakończyliśmy naszą wizytę na północy naszego kraju. Z Malborka wyruszyliśmy bezpośrednio do Siedlec.
Całą wycieczkę przygotowało dla nas Biuro Podróży „Aga Tour” z Siedlec. Jeszcze raz dziękujemy i do zobaczenia…

* * *

WTZ Siedlce w Trójmieście

2016-09-07

Zdjęcia: Warsztat Terapii Zajęciowej w Siedlcach.