Wspieraj Caritas

Rodzaje zajęć w Świetlicy oraz ich cel

ZAJĘCIA INFORMATYCZNE

 

 

Zajęcia informatyczne rozwijają zainteresowania informatyczne dzieci. Wspierają dostrzeganie korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem informatyki.

 

Cele zajęć:

  • bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem; świadomość zagrożeń i ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu;
  • komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych;
  • wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych;
  • rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera;
  • wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań.

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

 

 

Praca psychologa skierowana jest przede wszystkim na kontakt indywidualny z dzieckiem. Zajęcia mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka w sferze emocjonalnej, poznawczej i społecznej.

 

Cele zajęć:

  • Jak pracować w grupie?
  • "Kim jestem" – obraz samego siebie;
  • "Co to są uczuci" i jak ja je czuje?
  • "Jak mówić, żeby inni mnie słuchali"?
  • "Dobre wybory" - jak podejmować decyzję?
  • Czy stres może mobilizować?

ZAJĘCIA SOCJOTERAPEUTYCZNE

 

 

Zajęcia socjoterapeutyczne mają za zadanie wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwoju rzeczywistości poprzez realizację celów edukacyjnych, rozwojowych i terapeutycznych.

 

Cele zajęć:

  • wzmacnianie pozytywnych cech charakteru;
  • kształtowanie postaw społecznych;
  • wyzwolenie zdolności organizacyjnych i pomysłowości;
  • wzajemne wspieranie się;
  • uczenie się dostrzegania swoich mocnych i słabych stron;
  • rozwijanie zainteresowań.

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

 

 

Podczas zajęć rozwijane są zdolności plastyczne dzieci oraz możliwość wyrażania siebie za pomocą technik plastycznych. Prowadzone są w formie indywidualnej jak i grupowej (np. tworzenie wspólnej pracy).

 

Cele zajęć:

  • zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi i obserwowanie uzyskanych efektów;
  • rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia;
  • rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego;
  • rozwijanie możliwości innowacyjnych poprzez wyszukiwanie różnych rozwiązań dotyczących tego samego tematu;
  • posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu.

ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

 

Podstawowym zadaniem zajęć z języka angielskiego jest wyrównywanie oraz niwelowanie braków, a także utrwalanie wiadomości i umiejętności w zakresie znajomości języka angielskiego.

 

Cele zajęć:

  • popularyzacja języka angielskiego w szkole i motywowanie do jego nauki;
  • rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci językiem angielskim;
  • doskonalenie umiejętności swobodnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach szkolnych.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

 

Zajęcia mają za zadanie kształtowanie właściwej mowy, doskonalenie jej, a także usuwanie różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy.

 

Cele zajęć:

  • usprawnianie narządów mowy w trakcie zajęć grupowych oraz indywidualnych;
  • doskonalenie wywołanych głosek;
  • wzbogacenie słownika mowy czynnej i biernej;
  • doskonalenie sprawności językowej.

ZAJĘCIA Z EDUKATOREM

 

Podstawowym celem zajęć edukacyjnych podczas pracy z dziećmi będzie wyrównywanie oraz niwelowanie braków, a także utrwalanie wiadomości i umiejętności zdobywanych przez dziecko w szkole.