Aktualności Świetlicy Socjoterapeutycznej

Wycieczka do Bałtowa

tl_files/gallery/swietlica_parczew/aktualnosci/20170410_wspieranie_dzialalnosci/caritas-ds.png

tl_files/gallery/swietlica_parczew/loga/sponsorzy/logo_parczew_3.png

24 lipca 2018r., Caritas Diecezji Siedleckiej Świetlica Socjoterapeutyczna w Parczewie zorganizowała wycieczkę do Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego. Udział w wyjeździe był nagrodą za uczęszczanie na zajęcia wakacyjne, organizowane przez naszą placówkę.

Choć droga była daleka, wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na dotarcie do tej magicznej krainy. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która zabrała nas w niezapomnianą podróż w prehistorię.

„Jura Park” – to pierwsza atrakcja jaka na nas czekała na miejscu. W Parku Jurajskim podziwialiśmy naturalnej wielkości modele dinozaurów oraz innych prehistorycznych stworzeń. Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały pani przewodnik i odpowiadały na zadawane przez nią pytania. Wszyscy dzielnie maszerowali pośród prehistorycznych gadów, uwieczniając je na fotografiach.

Kolejną atrakcją naszej wyprawy było zwiedzanie Muzeum Jurajskiego. Tam mogliśmy się cofnąć do przeszłości i poznać dzieje życia na Ziemi. Zetknęliśmy się ze skamieniałościami i modelami wymarłych organizmów, tj. kośćmi dinozaurów, szczątkami morskich gadów, zębami rekinów, koralowców i głowonogów.

Następnie udaliśmy się do Prehistorycznego Oceanarium, gdzie za pomocą technologii 3D zobaczyliśmy z bliska jak wyglądało podwodne życie ogromnych gadów. Mieliśmy okazję spotkać się „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Do tej pory mogliśmy podziwiać je tylko w podręcznikach.

Przekraczając bramę Sabatówki znaleźliśmy się w świecie wiedźm, czarownic i białej magii. Na miejscu, sympatyczny Słowianin przeprowadził nas przez „Tunel odwagi”. Wszyscy odbyli długą drogę w tajemniczym labiryncie rozpoznając pory roku i żywioły. Nikt nie stchórzył, wszyscy dzielnie przeszli przez tunel i otrzymali „Pieczęć odwagi". W „Domu Tekli” odbyło się spotkanie z wiedźmą. Czarownica opowiedziała o tajnych eliksirach magicznych zaklęciach oraz poczęstowała smakołykami;) Przed siedzibą czarownic czekały również na nas zabawy. Po spotkaniu z czarownicami udaliśmy się na zasłużony obiad, by nabrać sił na kolejne atrakcje, które czekały na nas w Bałtowie.

Po uzupełnieniu kalorii udaliśmy się  na Safari, które zwiedzaliśmy z okien amerykańskiego schoolbusa. Kiedy dotarliśmy do pierwszej bramy, przywitały na strusie. Udało nam się zobaczyć złożone przez nie jaja. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o zwierzętach żyjących swobodnie w poszczególnych sektorach „Zwierzyńca”. Duże wrażenie robiły na uczniach strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, jelenie, żubry, alpaki, antylopy, wielbłądy i wiele innych.

W drodze powrotnej obejrzeliśmy „Polskę w Miniaturze” - 48 miniatur zamków i pałaców stanowiących najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe na przestrzeni 500 lat, a znajdujące się obecnie w granicach Polski.

Po emocjonującym Safarii i lekcji historii udaliśmy się na ogromny plac zabaw. Podzieleni na 3 grupy korzystaliśmy ze zjeżdżalni, karuzel, huśtawek, kolejek, dmuchańców, bujanego, pirackiego statku, kulek i innych ekstremalnych atrakcji kompleksu. To dopiero była frajda!!!

Ostatnią atrakcją była przejażdżka Rollercoasterem – kolejką grawitacyjną, w której sami regulowaliśmy prędkość!!! ;)

Z wycieczki wróciliśmy bardzo zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń. Była to dla nas niezapomniana przygoda. Zapraszamy do fotorelacji z naszej wyprawy!!!