Aktualności Warsztatu Terapii Zajęciowej

Pielgrzymka do Wąwolnicy

Dnia 29 maja wybraliśmy się na pielgrzymkę do Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy. Jak co roku, organizatorem spotkania środowiska pomocy społecznej było Stowarzyszenie Integracji Społecznej „Bone Corda” w Kalince. Początek tygodnia nie był zbyt optymistycznie nastrajający. Deszcz i zimno. Ale jak się okazało i tym razem, pogoda na nasz wyjazd została jakby zamówiona. O sprawy duchowe podczas pielgrzymki zadbał ks. Stanisław Niepogodziński, który towarzyszył nam i prowadził wspólną modlitwę. Na miejscu uczestniczyliśmy we Mszy Św. koncelebrowanej przez księży kapelanów DPS, pod przewodnictwem J.E. Księdza Arcybiskupa Stanisława Budzika. Pokłoniliśmy się też Matce Bożej Kębelskiej w Kaplicy Zamkowej. Mieliśmy szczęście, ponieważ po mszy świętej Arcybiskup podszedł do naszej grupy i pobłogosławił kilku uczestników. Po Eucharystii odbył się piknik integracyjny prowadzony przez zespół muzyczny, podczas którego posililiśmy się pysznym barszczykiem i pasztecikami. W planach był powrót do domu, ale ku naszemu pozytywnemu zaskoczeniu ks. Stanisław wyszedł z inicjatywą wstąpienia do Kazimierza Dolnego. Tam mogliśmy sprawdzić naszą kondycję.

Najpierw spacer bulwarem wiślanym, potem stary rynek, kościół i zamek. Ks. Stanisław jest świetnym przewodnikiem. Spacer wzbogacał swoim komentarzem i opowieściami o historii Kazimierza. Zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do domu.

Serdeczne podziękowania składamy Ks. Stanisławowi, że zgodził się być naszym przewodnikiem na pielgrzymim szlaku, za modlitwę oraz poczucie humoru, które pozwoliło nam dzielnie przetrwać trudy. Dziękujemy też panu Michałowi Wojciechowskiemu za pomoc przy opiece nad uczestnikami.