Aktualności Warsztatu Terapii Zajęciowej

Uczestnicy WTZ Siedlce z wizytą w Warszawie i Drohiczynie

W miesiącu czerwcu nasz Warsztat Terapii Zajęciowej uczestniczył w dwóch wycieczkach. Dnia 04.06.2013r. wraz z przyjaciółmi w WTZ ze Skórcu wyjechaliśmy do Warszawy. Pierwszym punktem naszej wycieczki była wizyta na Stadionie Narodowym, którego konstrukcja zrobiła na nas ogromne wrażenie. Następnie udaliśmy się do Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego gdzie zwiedziliśmy m.in.: hipopotamiarnię i rekinarium. Spacerując po alejkach ZOO mogliśmy zobaczyliśmy żyrafy, słonie, nosorożce oraz lwy, tygrysy, a nawet jaguary. Zwiedziliśmy również pawilon dla bezkręgowców gdzie poznaliśmy różne gatunki ptaszników i zobaczyliśmy skorpiony, jadowitą skolopendrę i egzotyczne karaczany. Po wizycie w ZOO udaliśmy się na Stare Miasto gdzie z bliska mogliśmy obejrzeć Zamek Królewski, który w przeszłości był siedzibą książąt mazowieckich oraz Kolumnę Zygmunta wzniesioną w 1644 roku z inicjatywy króla Władysława IV. Po krótkim spacerze dotarliśmy na Rynek Starego Miasta gdzie zobaczyć mogliśmy Pomnik Warszawskiej Syrenki – symbol Warszawy.

Drugą wycieczkę odbyliśmy dnia 6 czerwca wraz z naszymi młodszymi przyjaciółmi ze Świetlicy Socjoterapeutycznej Caritas Diecezji Siedleckiej. Celem naszej podróży był Drohiczyn i okolice. W Drohiczynie zwiedziliśmy Muzeum Kajakarstwa, w którym - jak podpowiada sama nazwa - mogliśmy zobaczyć stare kajaki z różnych zakątków Polski, ale także wiosła, kapoki czy wózki do transportu. Następnie udaliśmy się do Kościoła Trójcy Przenajświętszej (Katedra), gdzie w kryptach pod kościołem znajdują się groby m.in. pierwszego biskupa drohiczyńskiego, a także pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej. W tym dniu z Góry Zamkowej mogliśmy podziwiać panoramę doliny Bugu, a także odbyć rejs statkiem po Bugu. Uwieńczeniem naszej wspólnej wycieczki była wizyta w ośrodku w Gródku nad Bugiem, gdzie zoorganizowany został konkurs plastyczny z nagrodami.